Na cestě k evropské regulační legislativě

Ve Spojených státech byl nedávno představen regulační systém obsahující povinnou registraci dronů (viz článek FAA vydala svojí dlouho očekávanou zprávu). Dá se očekávat,že i Evropská unie brzy začne připravovat svojí vlastní legislativu směřující k regulaci provozu bezpilotních prostředků. Zdá se, že cestu k ní již započala. Na své pondělní schůzce se evropská komise zabývala dopravou a součástí debaty byly právě i bezpilotní prostředky. Cílem by podle evropského komisařky pro dopravu Violety Bulcové mělo být vytvoření systému, který by evropským zemím umožnil spravovat vzdušný prostor s menšími náklady a stát se v tomto byznysu světovými lídry. Tak jako je tvorba regulace ve Spojených státech věcí FAA, v Evropě má patronaci nad problémem Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) sídlící v Německu. Nová legislativa by měla být založena na „rovnováze mezi bezpečností, právní jistotou, ochranou soukromí a dat…“. Podrobnosti zatím samozřejmě známy nejsou, proces je teprve v začátcích. Proslýchá se zatím jen to, že jednotlivé členské země by měly být zodpovědné za definici letových koridorů (kde se bude moci létat, kdy se bude moci létat…), zatímco jednotná evropská legislativa bude řešit otázky dodržování standardů při vývoji i následné výrobě dronů a otázky související s certifikací pro jejich provoz v Evropské unii. Doufejme tedy, že budoucí evropská legislativa vytyčené cíle opravdu splní, nalezne tu správnou rovnováhu mezi bezpečností a prostorem pro vývoj nových prvků a aplikací a skutečně umožní Evropě stát se v oblasti bezpilotních prostředků významným hráčem na světovém hřišti.

Sídlo EASA v Německu, zdroj: ixo-aviation.com

Sídlo EASA v Německu, zdroj: ixo-aviation.com

Mohlo by se vám také líbit:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>